Sadržaj časopisa:
ZNAČAJ SPORTA I PONAŠANJA SPORTISTA ZA FORMIRANJE STAVOVA LJUDI
Sretenka Dugalić
Sport je izrastao iz fizičkog vaspitanja, a potom je dobio elemente takmičenja i rekreacije. Sociološke karakteristike sporta se teorijski oslanjaju na: 1/ potrebe; 2/ fizičku, energetsku aktivnost sportista; 3/ realizaciju najviših društvenih vrednosti; 4/ realizaciju sportista kao individua; 5/ sport je uvek javan i društven; 6/ sport je suštinska igra emocija i zadovoljstva; 7/ sport je ciljna aktivnost društva; 8/ sport ima određene zadatke sa aspekta društva, i 9/ sport ima svoje naličje (od zbližavanja do društvenih sukoba). Sve to je podstaklo fenomen sportskih idola, koji imaju uticaj na najširi auditorijum. Cilj rada je istražiti iz kojih delatnosti dolaze slavne ličnosti sa kojima se pojedinci identifikuju. Dokazano je da sport, moda, zabava i mediji, kao i kultura, ne proizvode isti intenzitet privlačenja, jer su ispitanici više naklonjeni uspešnim sportistima, koji verodostojnost promotivne snage baziraju na određenim karakteristikama ličnosti. Istraživanjem je obuhvaćeno 229 ispitanika, 2015-e godine, uz pomoć anketnog listića, a 85 ispitanika uz pomoć docs.google.com iz 2014. godine. Rezultati istraživanja mogu pomoći boljem razumevanju globalnih tendencija u društvu, osobito onih koji potiču iz sporta i sociologije sporta. Osim društvene koristi, istraživanje ima primenu u promociji upotrebom slavnih ličnosti.
Keywords: društvene vrednosti sporta, sociologija sporta, poistovećivanje ličnosti, oblikovanje stavova pod uticajem poznatih sportista
Preuzmi PDF: DRUSTVENE VREDNOSTI SPORTA