PROJEKTOVANJE IMIDŽA DRUŠTVENE INVESTICIJE
Sretenka Dugalić
Ostvarenje sportskog rezultata iziskuje infrastrukturu i kapital za izgradnju i održavanje. Sportski događaj i sportski rezultat prerasta u imidž (obogaćeni sportski proizvod), kada popunjenost kapaciteta objekta obezbedi ekonomski održiv koncept. Istraživanje pokazuje da: 1/ percepcije posetilaca i tradicija utiču na posećenost; 2/ marketing menadžment projektuje sportsko-uslužne procese privlačeći publiku, sponzore i medije i putem imidža postaje atraktivan zaposlenima u objektu i društvu u celini. Cilj je ukazati na značaj valorizacije infrastrukture u kojoj se postižu vredni rezultati i opravda misija njihovog postojanja. Ključne tačke projektovanja objekta su: 1/ komercijalizacija sportskih objekata usled novih društveno-ekonomskih faktora; 2/ praćenje trendova u svetu u izgradnji i poslovanju sportskih objekata kroz usvajanje dobre prakse; 3/ fizički elementi kao odrednice imidža (dizajn i sl.); 4/ značaj imidža za finansiranje i poslovanje; i 5/ strategije projektovanja imidža objekta. Projektovanje i održavanje atraktivnog imidža utiču na odziv publike, uvećavajući prihod potreban za njegovo funkcionisanje i modernizaciju kroz prodaju prava imena, čime se obezbeđuje kontinuitet posećenosti. Imidž društvene investicije određuje njenu dalju eksploataciju, te se projektuje s posebnom pažnjom
Keywords: sportski objekat, imidž sportskog objekta, stadioni
Preuzmi PDF: 6-Dugalic